Noticas IDI

Local Pop-Up Store by IDI per promocionar la bijuteria de Menorca

L’Oficina d’Informació Turística (OIT) de Maó promocionarà la bijuteria de Menorca a través d’una acció que uneix producte i cultura. Es tracta d’una ‘Local Pop Up Store’, un moble expositiu en forma de maleta transportable dissenyat per l’IDI, per tal de promocionar el producte industrial. Compleix dues funcions: per una banda donar a conèixer la tradició d’aquesta indústria a l’illa amb material gràfic, i de l’altra exposar i vendre productes locals, en aquest cas peces de bijuteria.

Aquesta acció és fruit de la col·laboració entre l’IDI, el departament d’Economia del Consell Insular de Menorca, l’Ajuntament de Maó, SEBIME i la pròpia Fundació Foment del Turisme de Menorca. Amb això es vol donar recolzament a la indústria bijutera, un sector cabdal ja que forma part de la identitat de Menorca. Es remunta a mitjans del segle XIX amb la indústria dels artesans que feien moneders de plata, però va ser a principis del segle XX quan es van desenvolupar els tallers de bijuteria a Maó, Alaior i Ciutadella. Per tant, aquesta rellevància en la història de la l’illa fa que sigui necessari preservar, conservar i fomentar el seu patrimoni.

En els darrers anys, la bijuteria menorquina s’ha enfrontat a l’entrada massiva de productes d’importació, de manera que ha hagut de reorientar l’estratègia de manera decisiva cap a la creativitat, l’originalitat i el disseny. Les marques que actualment exposen i també tenen a la venda peces a l’OIT de Maó són les següents: INBIME-Mahón, Clara Bijoux, Marybola, MIYU Menorca, Ro&Ro i Metal Dreams.

El projecte ‘Local Pop Up Store’ contribueix a actualitzar la imatge de la indústria a través d’una exposició dels productes moderna i un punt de venda efímer. L’objectiu de l’IDI és donar a conèixer i posar en valor el producte local dels diferents sectors industrials de les illes que es diferencien per la qualitat i el disseny. El fet que l’expositor s’hagi concebut com un moble transportable permet acostar el producte al mercat objectiu que considerin les empreses usuàries, de manera que el mateix suport es pot ubicar a oficines d’informació turística com la de Maó però també a fires, exposicions, establiments hotelers, etc. Per això, ‘Local Pop Up Store’ està a disposició de les agrupacions d’empreses que estiguin interessades, com ha estat el cas de la bijuteria. Pel que fa a aquesta, ara s’exposa a Maó però en properes temporades podria canviar d’ubicació.

 

FEDER

Pàgina carregada en 0.0127 segons. IDI versió 3.2.0-dev