Blog

Canvi envers una consciència més local... una oportunitat actual

 

La pandèmia que patim a escala mundial ens ha fet molt de mal. Tanmateix, una cosa positiva que podem extreure d’aquest malson és l’augment indiscutible de la consciència del fenomen «local». 

El fet d’estar tancats o més aïllats ens ha fet més conscients «localment», ha fet que tot el que està «a prop» torni a ser important.

És cada vegada més comú comprar al pagès que tenim al costat, o valorar el paper que tenen els comerços, bars i restaurants en la fisonomia dels nostres carrers i en la nostra vida quotidiana. Sense ells, els nostres carrers serien ben diferents, ells els donen vida.

Jo crec que aquesta consciència és més latent que mai en la nostra societat balear. Mai la gent havia estat tan convençuda de la necessitat de l’economia circular, d’intentar canviar els mals hàbits del consumisme globalitzat arrelat, una economia irracional que ens ha duit a conseqüències com que sigui més important com mostres un producte que no el producte en si.

 

 

Podem convertir aquest moment d’«alentiment» econòmic en una oportunitat per preparar-nos per aprofitar aquesta nova demanda del client actual. L’objectiu és que, quan el mercat s’estabilitzi, el nostre producte local de qualitat es trobi ben posicionat i amb força per poder competir internacionalment.

El producte balear necessita ser ben exposat per incrementar el seu valor mitjançant tècniques de marxandatge visual o tècniques expositives que ajudin a expressar el valor afegit que li pertoca.

Disposar d’un espai expositiu adequat per atreure els teus clients potencials, convertir la compra en una experiència, conèixer els canvis de comportament del consumidor o les tendències de consum actuals o diferenciar-se amb tendències estètiques que afavoreixen la diferenciació del petit comerç envers les grans superfícies i les franquícies, són aspectes indispensables per poder ser competitiu.

 

 

Molts necessiten ajuda per arribar al seu client objectiu, visitant i/o estranger. En el marxandatge visual no hi ha un bon disseny adequat per a qualsevol target (públic objectiu). Cada públic diferent té uns acabats, colors, textures i fins i tot olors, que incentiven la seva compra. El marxandatge visual interior és el procés de guiar els compradors mitjançant una seqüència lògica. L’objectiu és afavorir que s’aturin en determinats punts i que comprin l’article que desitjam promocionar. Els estudis de mercat estimen que el factor emocional motiva un 55 % de les compres i que una bona exposició augmenta les vendes en percentatges considerables.

La qualitat de l’atmosfera o l’ambient de la botiga es perceben a través dels sentits, per la vista, l’oïda, l’olfacte i el tacte. Actuar sobre aquests estímuls ajuda que el client quedi més temps a la botiga, factor que afecta el comportament de compra.

Els empresaris que tenguin més capacitat de comprensió dels nous valors del comprador tindran més possibilitats d’obtenir bons resultats.

És massa important per deixar-ho córrer, sobretot quan a les Illes Balears tenim tan bon potencial de producte de qualitat. Per contribuir a posar fil a l’agulla d’aquests neguits, des de l’IDI vàrem posar en marxa fa tres anys el projecte Exposabyidi. Des de llavors, assessoram les empreses industrials perquè tenguin un aparador adequat per exposar el seu producte. Casos com Sa Teulera, Madò Bet dels Siurells o la maleta Moda Mallorca, per anomenar-ne alguns, ens fan veure que la nostra feina té un sentit. És un granet d’arena, però un granet important del qual estam orgullosos.

 

Exposa, però exposa bé!

 

ANTONIA GENOVART
Dissenyadora d'Interiors de l'IDI 

FEDER

Pàgina carregada en 0.0150 segons. IDI versió 3.2.0-dev