Noticas IDI

Comença una campanya que promocionarà durant tot l’any els productes de rebosteria de temporada

La Conselleria de Transició Energètica i Sectors Productius posa en marxa, a través de l’IDI i l’Associació de Forners i Pastissers, la campanya “L’art de menjar” per donar a conèixer entre la ciutadania els productes de forn i pastisseria que s’elaboren tradicionalment durant les diferents festivitats de l’any. L’objectiu és fomentar la compra d’aquests productes als forns i pastisseries que els elaboren de forma artesanal.

Aquest matí, i coincidint amb la Setmana del Pa, el vicepresident i conseller de Transició Energètica i Sectors Productius, Juan Pedro Yllanes, ha presentat la campanya juntament amb el gerent de l’Associació de Forners i Pastissers de les Illes Balears, Pep Magraner. L’acte, que ha tengut lloc al Quiosc de la Plaça de l’Olivar, ha comptat amb la presència del director general de Comerç, Miquel Piñol; la directora gerent de l’IDI, Mariona Luis; i l’autor de la campanya, el fotògraf Josep Taltavull

La campanya apel·la a l’art del menjar a partir d’una sèrie de bodegons fotografiats per Josep Taltavaull, que mostren els productes que es consumeixen tradicionalment a les diferents illes durant cada festivitat. Així, es pretén que la ciutadania conegui l’origen de la rebosteria i quan la trobarà amb més freqüència als forns.

Una de les novetats que aporta aquesta campanya, a part del vessant artístic de les imatges, és que es tracta d’una acció 365 dies, és a dir, que es promocionaran els diferents productes segons l’època en què es mengen habitualment. Les primeres festivitats que es donaran a conèixer seran les Verges (21 d’octubre) i Tots Sants (1 de novembre). Així, les imatges que es difondran seran de bunyols fregits, panellets i rosaris. Posteriorment, quan ens acostem a Nadal, es promocionaran la coca de torró a Mallorca, amargos i torró de la reina a Menorca, i bescuit i salsa de Nadal a Eivissa i Formentera. La campanya també immortalitza els productes que es consumeixen durant les festes patronals com Sant Antoni, Sant Sebastià i Sant Joan, els dels Darrers Dies (Carnaval), o Pasqua.

La campanya, a més de donar-se a conèixer entre la ciutadania, entrarà a les escoles de cuina i de pastisseria amb xerrades i material didàctic per formar els futurs professionals del sector. A més, també s’organitzaran activitats amb centres d’educació secundària per promocionar entre l’alumnat tant el coneixement dels diferents productes, com una possible sortida laboral i pal·liar així la falta de relleu generacional en què es troba actualment la professió.

FEDER

Pàgina carregada en 0.0105 segons. IDI versió 3.2.0-dev